ביטול עסקה
ביטול עסקה
ביטול עסקת אינטרנט
לתשומת ליבך, עסקה שמבוצעת באמצעות אתר האינטרנט מוגדרת כ-עסקת מכר מרחוק בהתאם להגדרה המצויה בסעיף 14ג בחוק הגנת הצרכן.
עסקת מכר מרחוק הינה התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, וללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה.
בהתאם לקבוע בסעיף 14ט (א) לחוק, הלקוח ימסור הודעה בדבר ביטול העסקה באחת מהדרכים הללו:
- בע"פ במספר הטלפון של שירות הלקוחות 052-407-8643
- בדואר רשום לכתובת: איפקס קוידר בעם - דרך אריאל שרון 41 - נוף הגליל
- בדואר אלקטרוני הבא: ifixsite1@gmail.com
- באינטרנט – בעסקה שניתן להתקשר לגביה עם צרכן באמצעי זה
על פי סעיף 14 ג (ג) 14 ג1 (ג) לחוק הגנת הצרכן ניתן לבטל עסקאות מכר במקרים האלה:
- עקב פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים המפורטים בטופס הגילוי ו/או באתר, או עקב אי אספקת המוצר במועדים שנקבעו על ידי החברה. במקרה הזה, לא ייגבו מהלקוח דמי ביטול לעסקה.
- בנסיבות המנויות בסעיף טובין פסידים הלקוח יעמיד לרשות החברה את המוצר האמור במקום בו הוא נמסר לו, ויודיע לחברה על כך. החברה תהא אחראית לאסוף את המוצר נשוא הביטול.
ככל שהלקוח מבקש לבטל עסקה שלא מהטעמים המנויים לעיל, החברה תהא רשאית לגבות דמי ביטול בשווי של 5% ממחיר המוצר או 100 שקלים, לפי הנמוך מביניהם. הלקוח יחזיר את המוצר לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.
מועדים לביטול עסקה
בעסקת מכר מרחוק הצרכן יכול לבטל את העסקה – מיום ביצוע העסקה ועד 14 ימים מיום חזרה לשגרת עבודה רגילה, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בטופס הגילוי לפי המאוחר מבינים.
מבלי לגרוע מהאמור לעיל, ככל שהעסקה שנערכה עם לקוח שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, הלקוח יהיה רשאי לבטל את העסקה בתוך ארבעה חודשים מיום עשייתה, מיום קבלת המוצר או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בטופס הגילוי לפי העניין, לפי המאוחר. ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית.
תהא החברה רשאית לבקש מהלקוח לקבל עותק במייל ו/או בפקס של:
- תעודה שניתנה לצרכן מהמדינה המעידה על כך שהוא אזרח ותיק;
- תעודת עולה או תעודת זכאות כעולה;
- תעודה המעידה על כך שהלקוח הוא אדם עם מוגבלות לתקופה העולה על שישה חודשים, שניתנה מגורם המוסמך על פי חוק לקבוע קיומה של מוגבלות כאמור;
- תעודה המנויה בתוספת החמישית לחוק.
עסקאות שלא ניתן לבטלן
לפי חוק הגנת הצרכן לא ניתן לבטל עסקאות מכר מרחוק של:
- טובין פסידים (מוצרים מתכלים בעלי חיי מדף קצרים, כגון, מוצרי מזון, פרחים, תרופות).
- מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה- 1995.
- מוצרים שהוזמנו במיוחד עבור הלקוח*.
- מוצרים הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול שהלקוח פתח את אריזתם המקורית.
*יובהר כאן כי לא ניתן לבטל עסקת מחשב נייח או נייד שהורכב ו/או יוצר על פי דרישות ספציפיות של הלקוח.
ביטול הזמנה ו/או עסקה ע"י החברה
1. החברה רשאית שלא לאשר הזמנה ו/או לבטל עסקה בין היתר במקרים הבאים:
1.1. אם יתברר לה שנפלה טעות סופר או טעות אחרת חריגה ומהותית שנעשתה בתום לב בהצגת פרטי המכירה של מוצר ו/או השירות .
1.2. עקב תקלת תקשורת ו/או בעיה טכנית אחרת שפגמה בהליך רכישה תקין .
1.3. אם יתברר כי במהלך המכירה נעשתה פעילות שאינה חוקית מצד גורם כלשהו.
1.4. במקרים של כוח עליון המונעים את המשך המכירה ו/או ניהולה באופן תקין.
2. החברה תשלח הודעה על ביטול הרכישה ללקוח בדוא"ל שמסר בעת ביצוע ההזמנה.
3. במידה ונשלח אישור הזמנה ו/או אישור עסקה ביחס לעסקה שבוטלה, תימסר על כך הודעה לספק שבאחריותו לספק את המוצרים ו/או השירותים נשוא העסקה. במקרה זה העסקה תבוטל והלקוח יזוכה בעלות הרכישה.
4. במקרה של ביטול עסקה כאמור לעיל, לא תהא ללקוח כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי החברה ו/או מי מטעמה ככל שפעלו בהתאם לאמור לעיל .